Khamis, 3 Julai 2008

Digicam bersama Musytari (Kertas Dinding )


Kertas dinding 1
Untuk menjadikannya sebagai latar belakang desktop anda, klik pada imej untuk mendapatkan resolusi 1024 x 768, kemudian klik kanan dan pilih set as desktop background/wallpaper

Saya sering terpesona apabila melihat kertas dinding (wallpaper) yang banyak boleh didapati di internet. Ini membuatkan saya terfikir tentu menjadi sesuatu yang menarik jika laman astromas juga mempunyai kertas dindingnya sendiri. Namun ini mungkin sedikit bermasalah kerana saya bukanlah mahir dalam mengunakan Adobe Photoshop. Kebanyakan tutorial yang dipelajari ketika di matrikulasi dahulu telah banyak luput dari ingatan saya. Emm..nampaknya perlu menuntut kembali ilmu Photoshop ni..

Kertas dinding yang pertama ini saya hasilkan dari kombinasi astrofoto kamera digital Olympus Fe-270 (7.1 mp) merakam teleskop yang diarahkan ke Musytari yang diambil dari balkoni rumah saya. Harap anda sukakannya ;)

Sesiapa yang ingin menyiarkan kertas dinding astronomi dalam bahasa Malaysia di laman Astromas, sila email-kannya ke ibnu_ali_87@yahoo.com

Artikel Oleh Astromas